Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2010 Cuma

ziya taner kaplan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 03.06.2010
Şikayet eden : Ziya Taner KAPLAN
Şikayet edilen : ESC Bilgisayar Elektr. İth. İhr. San. Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Sony Ericson K790 VEL VETBLACK Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 26.04.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 480.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 15.08.2008 tarihinde satın alınan cihazın garanti kapsamında beş defa tamire gönderildiğini bundan dolayı ürün için ödediği paranın iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 26.04.2010 tarih ve 4133 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.


İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın bir yıl içerisinde farklı arızalardan 6 defa (20.02.2010 tarihinde ses kesilmesi, 19.09.2010 tarihinde şarj olmama , 12.06.2009 tarihinde görüntü gitmesi, 12.04.2009 tarihinde sıvı teması, 12.06.2009 tarihinde görüntü gitmesi, 12.04.2010 tarihinde ses gelmemesi) servise gönderildiği ve tamir edildiği servis formlarında anlaşılmıştır. Mevcut belgelerden garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarladığı, farklı arızaların dörtten fazla meydana geldiği ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları