YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Nilüfer BAYKARA
Şikayet edilen : MESKİ - Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
Şikayet konusu : Su faturasının fazla gelmesi
Şikayet tarihi : 17.03.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 335.35 TL.
Olayın Özeti : Yeni taşındığı ve tek başına yaşadığı evinin su tesisatında hiçbir akıntı veya bozukluk olmadığı halde 7 Şubat – 7 Mart 2010 tarihleri arasındaki 40 günlük su faturasının 335.35 TL. olduğunu, evinde sauna, hamam veya havuz olmadığını, iki tane sucu tarafından da kontrol edildiğini, evin önceden de borcu olmadığını, borcu olsa adına abone açılmayacağını belirterek su faturasının iptalini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 17.03.2010 tarih ve 2874 sayılı yazı ile Meski Genel Müdürlüğünden konuya ilişkin bilgi, belge ve savunma istenmiştir. Verilen savunmada; şikayetçi Nilüfer BAYKARA’nın itirazı üzerine, 84499/01 nolu aboneliğe ait 020293 nolu su sayacının sayaç ayar servisinde yapılan kontrolünde
İnceleme ve Gerekçe: Meski Genel Müdürlüğünden alınan yazıdan, şikayete konu edilen fatura itirazı nedeniyle abonenin su sayacının kontrolünde sayacın
Karar: Dosyasının incelenmesinden, su sayacında bir arıza ve okuma yanlışlığı olmadığı, itiraz edilen su faturasının bir önceki ve en son okumadaki endeks arasındaki tüketime göre tahakkuk ettirildiği anlaşıldığından tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder