Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

gülhan orekici temel

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Gülhan OREKİCİ TEMEL

Şikayet edilen : Park Bravo Group – Nine West

Şikayet konusu : NineWest Marka Çizme

Şikayet tarihi : 25.03.2010

Talep : Ödenen Bedelin İadesi

Miktar : 239,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Gülhan OREKİCİ TEMEL dilekçesinde; 20.02.2010 tarihinde satın alınan ayakkabının derisinin atması nedeniyle mağazaya ürün iadesi için başvurduğunu fakat mağazadan sorunun dış etkenlerden kaynaklandığı gerekçesiyle olumsuz cevap aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 25.03.2010 tarih ve 3134 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Üretici Firma tarafından gönderilen savunmada Söz konusu ürünün incelendiğini ve üründe üretimden ya da kullanılan malzemeden kaynaklı bir hatanın bulunmadığı, söz konusu zedelenmeye vurma, çarpma vs. gibi dış etkenlerin sebep olabileceği, oluşan deformasyonun da uzun veya kısa vadede oluşması da yine tüketicinin ürünü kullanımıyla ilgili olduğunu, tüketicinin talebinde haksız olduğunu belirtip söz konusu ürünün bilirkişi tarafından incelenmesini talep etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Handan DEMİR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, burun kısmında soyulma sorunu tespit edilmiştir. Sağ tekinin burun kısmında kabuk şeklinde soyulma söz konusudur. Ürünün burun kısımları sivri model yapılmıştır. Bu da çarpma anında derinin soyulmasına neden olmuştur. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan ayakkabıdaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, ayakkabı ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ayakkabı için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları