Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

kudrettin narin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Kudreddin NARİN

Şikayet edilen : BİMEKS Bilgi İşlem ve Dış Tic.A.Ş.

Şikayet konusu : AVE Marka TVD77 Model Cep Telefonu

Şikayet tarihi : 25.03.2010

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 179,36 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 07.07.2009 tarihinde satın alınan AVE Marka TVD77 Model Cep Telefonunu sim kartı tanımadığı için üç kez servise verdiğini, fakat sorununun devam ettiğinden bedel iadesini istemektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 25.03.2010 tarih ve 3138 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Şirket avukatının, müvekkil şirketin satıcı olduğunu, şikayet konusu olayda da ithalatçının müvekkil satıcı şirkete teslim edildiği şekliyle aynen satıcıya satıldığını, müvekkil satıcı şirketin başkaca sorumluluğu olmadığını, şayet malda bir ayıp varsa bunun sorumlusu müvekkil şirket değil, ithalatçı olduğunu, bu tür hususlar mala garanti veren ithalatçının sorumluluğunda olduğundan şikayetin reddine talep ettikleri bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Söz konusu cep telefonunda herhangi bir çatlaklık ve darbe izi olmadığı, elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığı ve bu sebeple herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda yetkisiz bir müdahalede izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonunda sim kart okuyucu entegre elemanının çıkış uçlarındaki bir ucun temassızlığından ve iletken yolundaki çatlaklık sebebiyle cep telefonun şebeke çekme sorunu olduğu sık sık acil aramaya geçtiği anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunmaktadır. şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (sim kartı tanımama) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle, Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ayakkabı ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ayakkabı için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

1 yorum:

  1. Sayın ilgili,

    Şikayet konusu ürün cep telefonu olmasına rağmen kararda ayakkabıdan bahsedilmektedir.

    Bilginize,

    recepdogubakar@gmail.com

    YanıtlaSil

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları