Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

pervin öner

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Pervin ÖNER

Şikayet edilen : Park Bravo Folk Giyim Sanayi İmalat ve Tic.Ltd.Şti.

Şikayet konusu : Pantolon.

Şikayet tarihi : 07.04.2010

Talep : Malın Değiştirilmesi.

Miktar : 89,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 19.12.2009 tarihinde satın alınan pantolonun aşırı kırışma nedeniyle firmaya verdiğini, ancak üretim hatası olmadığı belirtilmiş bundan dolayı malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 08.04.2010 tarih ve 3619sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Park Bravo Folk Giyim Sanayi İmalat ve Tic.Ltd.Şti. firması vermiş olduğu savunmada; üretimden kaynaklanan bir sorun olmadığı gerekirse hakem heyetince bilirkişi incelemesi yaptırılmasını, şikayetçinin talebinin haksız olduğu bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “söz konusu üründe şikayet konusu olan kırışmanın incelendiğini, üründe kullanılan kumaşta kırışma oluşmaktadır. Bu kırışma kumaşta kullanılan ipliğin viskon olması sebebiyle oluşmaktadır. Viskon pamuk ipliklerle dokunan dökümlü kumaş çeşididir. Bazı ürünler gündelik değil de özel mekanlarda kullanmak ve şıklığı sağlamak amacıyla üretilmiştir. Üretilen bu ürünün de bu maksatla üretildiği düşünülürse, viskonun pamuklu dokunması sebebiyle kırışmaya müsait bir kumaş olduğundan, üründe meydana gelen kırışmanın olağan olduğu düşünülmektedir. Diğer şikayet konusu olan dizlenme de ise kumaşta oluşmuş herhangi bir diz izi veya genişlemeye rastlanmamıştır. Yalnız kumaş incelendiğinde dokuma aralarında % 3 lük bir oranda kullanılan elastiğin kumaş çekilip bırakıldığında kendi kendine toparlanmayıp esnetilmiş kaldığı görülmüştür. Bu esne sonrası kalıcı şekil olağan değildir, elastik iplikler esnetilip bırakıldığında eski halini almaya müsait kalitede olmalıdır. Dizlenme şikayetinin üründe kullanılan elastik ipliğin yeterli kalitede kullanılmadığı kaynaklanmadığı düşünülmektedir. Üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşünülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan pantolon sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle pantolon ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, pantolonun yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları