Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

serap azazi

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Serap AZAZİ

Şikayet edilen : M&M Tekstil Dış Tic. Ltd. Şti.

Şikayet konusu : Donetti marka pantolon

Şikayet tarihi : 24.02.2010

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 41.30TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 20.11.2009 tarihinde satın alınan pantolonu giymek için ütülemek istediğinde pantolonun sağ bacağı ile sol bacağı arasında eşitsizlik olduğunu gördüğünü, giyerek bir daha denediğinde kasma yaparak sağa doğru çekme yaptığından pantolonu mağazaya götürdüğünü ve 13.01.2010 tarihinde üretim firmasına gönderilmek üzere teslim alındığını, defalarca mağazaya uğradığını ancak geri gönderilmediğinin bildirildiğini 37 iş günü geçtiğini, yasal süre içerisinde ayıplı malın sorunun giderilemediğini ve pantolonun hatalı üretim olduğunu üreten şirketin kabul etmesine rağmen mağazanın ürünün parasını iade etmeyerek yerine başka ürün almaya mecbur tuttuğunu belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 24.02.2010 tarih ve 2066 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; müşterinin pantolonu deneyerek aldığını, 2 ay sonra ve kendi terzisine paçalarının kesilerek bedenine göre yaptırmış olduğu halde, giydiğinde sağa çekme yaptığı şikayeti ile getirdiğini, müşteri memnuniyeti açısından üretici firmasına gönderildiğini ve üretici firmanın da müşteri memnuniyeti adına kabul ettiğini, kendisine bu ürün karşılığında aynı üründen veya pantolon için ödediği 4.30 TL’lik başka bir ürün alabileceği belirtilmiş olmasına rağmen bu çözümü kabul etmeyerek parasına istediğini, tüketicinin 2 ay kullandığı ürünün para iadesini istemesinin iyi niyetten uzak bir yaklaşım olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve firma savunmasından, üretici firmasına gönderilen ürünün üretici firma tarafından iadesinin kabul edildiği anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü/ olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

Şikayete konu pantolonun üretici firma tarafından iadesinin kabul edilmesi nedeniyle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/2 maddesi gereği, tüketicinin seçimlik haklarından biri olan bedeli iadesini de içeren sözleşmeden dönme hakkını tercih edebileceği ve bu madde ile satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğuna hükmedildiğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, pantolon için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları