Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

jale türköz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Jale TÜRKÖZ

Şikayet edilen : YKM Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Tic. A.Ş.

Şikayet konusu : Fakir Marka Çay Makinesi

Şikayet tarihi : 12.04.2010

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 199,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 27.01.2009 tarihinde satın alınan Fakir Marka Çay Makinesi su akıttığı için 09/02/2010 tarihinde servise verdiğini, tamir edilmesine rağmen 17/02/2010 ve 25/02/2010 tarihlerinde tekrar verdiğini, sorunun devam ettiği için 30/03/2010 tarihinde 4.kez servise verdiğini, şu anda serviste olduğunu belirterek para iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.04.2010 tarih ve 3716 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Fakir Marka Çay Makinesinin tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesini istemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikâyet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (su akıtma) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenle, Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, çay makinesi ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, çay makinesi için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları