Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2010 Çarşamba

hayriye yıldırım

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.06.2010
Şikayet eden : Hayriye YILDIRIM
Şikayet edilen : Polo Garage Bozkaya Teks.Gıda Pet.End.A.Ş.
Şikayet konusu : POLO Marka Kazak
Şikayet tarihi : 20.04.2010
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 59,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Hayriye YILDIRIM verdiği dilekçesinde 28.01.2010 tarihinde aldığı kazağın aşırı derecede renk verme, boyama nedeniyle firmaya başvurduğunu, ancak firmadan olumsuz cevap geldiğini, bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Polo Garage Bozkaya Teks.Gıda Pet.End.A.Ş.
Firmasına 20.04.2010 tarihli ve 3991 sayılı yazı ile savunma istenmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; Tüketicinin Batik Mağazasından aldığı Polo marka üründe renk verme ve pamuklanma olup olmadığı konusu incelenmiştir. Yapılan incelemede % 40 viskon, % 36 naylon, % 10 pamuk, % 7 kaşmir, % 7 angora iplikten dokunarak üretilen üründe, tüylenme ve renk solması görülmüştür. Üründe görülen solma; ürünün her yerinde eşit derecededir. Buna göre üründe oluşan solmanın üründe kullanılan iplik boyasının yeterli kalitede olmamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Bir diğer şikayet konusu tüylenme de ürünün her yerinde eşit derecededir. Bu tüylenmenin de üründe kullanılan % 10 pamuk ve % 10 kaşmir ipliğin yeterli kalitede kullanılmamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir. ” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan kazaktaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu kazak ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları