Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2010 Perşembe

ali atay

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.06.2010
Şikâyet eden : Ali ATAY
Şikâyet edilen : Vestel MKM Ltd. Şti.
Şikâyet konusu : Vestel Marka Çamaşır Makinası
Şikâyet tarihi : 15.04.2010
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 750,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.11.2004 tarihinde satın aldığı ancak 18.12.2007 tarihinde teslim aldığı çamaşır makinesini arızasından dolayı yaklaşık 10 kez teknik servise verdiğini, defalarca yetkili teknik servisin müdahalede bulunmasına karşın sorunun hala yaşandığını bildirmiş; ürün için ödemiş olduğu bedelin iadesini talep etmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 15.04.2010 tarih ve 1864 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Ancak Vestel MKM Ltd. Şti. firması yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede çamaşır makinesinin çeşitli sorunlar nedeniyle 9 kez teknik servis müdahalesi gördüğü dilekçe eklerinde yer alan yetkili teknik servis fişlerinden anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uydulama Esaslarına Dair Yönetmeilik’in 14. maddesinin a fıkrasında “Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.” Hükmü yer almaktadır. İlgili çamaşır makinesi garanti süresi altından fazla defa (9 kez) arızalanması sebebiyle tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları