Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2010 Cuma

figen söztutar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 03.06.2010
Şikayet eden : Figen SÖZTUTAR
Şikayet edilen : Telpa Telekomünikasyon Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung E250 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 14.05.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 182.91 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 19.07.2008 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana 26.09.2009 – 23.12.2009 – 26.02.2010 tarihlerinde aynı arızadan dolayı servise gönderdiğini, her seferinde mekanik parça değişimi yapıldığını, cihazın çok sık arıza vermesi nedeniyle mağdur olduğunu belirterek, cihaz için bedel iadesini İstemektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 14.05.2010 tarih ve 4823 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün (tuşlar donuyor, şarjı kısa süre gidiyor, ekran problemi) şikayetleriyle 26.09.2009 – 23.12.2009 – 26.02.2010 - 21.04.2010 tarihlerinde servise geldiğini, bunların üçünde mekanik parça değişimi yapıldığını, birinde ise herhangi bir sorun bulunmadığını belirtip tüm işlemlerde cihazın tüketiciye sorunsuz teslim edildiğini bundan dolayı tüketicinin şikayetinde haksız olduğunu belirtmiştir


İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (şarjı çabuk bitiyor) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları