YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Ali Zeki ERATALAY
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Swatch Marka kol saati
Şikayet tarihi : 23.03.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 119, 00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 05.10.2009 tarihinde satın alınan bayan kol saatinin kordonundaki taşların sürekli olarak düştüğüne, saatin dört kez servise gönderildiğini ve iadesinin istendiğini ancak iade alınmadığını, ürünün sürekli servise gitmesi nedeniyle kullanılamadığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 08.03.2010 tarih ve 2522 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayete konu kol saatinin kordonundaki taşların düşmesi şikayet ile 24.01.2010 ve 24.02.2010 tarihinde tüketiciden teslim alınarak iki kez firmasına gönderildiğini, firmanın üretimden kaynaklı bir hata olmadığını beyan ettiğini ve bu şekilde ürünün 08.02.2010 ve 08.03.2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Dilekçeye ekli firmaya ait 24.01.2010 tarihli Ürün Test Takip Formunda, ürünün 2. kez aynı problemden gönderildiği ve iade talep edildiği, yine 24.02.2010 tarihli Ürün Test Takip Formunda is ürünün 4. kez gönderildiği ve iade talep edildiği belirtilmiş ve şikayete konu kol saatinin garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (aksesuarında çıkma) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle, Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, kol saati için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder