Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

mehmet ali soylu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Mehmet Ali SOYLU

Şikayet edilen : ESC Bilgisayar Elektr.İth.İhr.San.Tic.Ltd.Şti.

Şikayet konusu : Nec Marka Bilgisayar

Şikayet tarihi : 22.03.2010

Talep : Yenisi ile değişim

Miktar : 899,16 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 14.06.2008 tarihinde satın alınan bilgisayarı 08.02.2010 tarihini itibariyle servise ulaştırdığını ancak henüz bir sonuç alamadığını ve hiçbir bilgi verilmediğini, servisi telefonla aradığında parça beklendiğinin söylendiğini belirterek, bilgisayarın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 23.03.2010 tarih ve 3062 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; müşterinin 14.06.2008 tarihinde satın aldığı cihazı arızalı olduğu için kendilerinden bağımsız olarak 08.02.2010 tarihinde Nec servisine gönderdiğini, servis ile görüşülmesinde yedek parça beklendiğinin belirtildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 08.02.2010 tarihinde arızası nedeniyle onarılmak üzere servisine teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, bilgisayarın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise bilgisayar için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları