YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Seçil UZER
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia 3600 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 29.03.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 345,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici Seçil UZER verdiği dilekçesinde 25.11.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu kendiliğinden kapanma ve arama yapamama şikayetlerinden dolayı 29.03.2010 tarihine kadar üç kez servise gönderdiğini fakat sorunun hala devam ettiğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 29.03.2010 tarih ve 3237 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Satıcı firma cevap vermemiştir.
.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (kendiliğinden kapanma ve arama yapamama) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.Teknik servis formlarına istinaden Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/A maddesi gereğince ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı üç kez tekrarladığından tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 345,00 TL’yi tüketici Seçil UZER’e vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder