Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

ramazan uysal

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Ramazan UYSAL

Şikayet edilen : ATS Elektronik –Ali Erhan YILDIZ

Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu

Şikayet tarihi : 23.03.2010

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 944.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 01.04.2009 tarihinde satın alınan cihazın bugünü kadar 1 defa farklı 5 defa aynı arızadan servise gittiğini, her defasında sorun giderildi olarak gelmesine rağmen sorunların halen devam ettiğini belirterek, cihaz için ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 22.03.2010 tarih ve 3080 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; cihazın ses, konuşma hataları ve batarya problemlerinden kullanıcısı tarafından yetkili servisine gönderildiğini, her seferinde garanti kapsamında işlem gördüğünü ve en son 16.02.2010 tarihinde onarımının tamamlandığının servis formlarından anlaşıldığını, arızaların devamı halinde değişim talebi ile gönderileceğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın bir yıllık süre içerisinde 6 kez yetkili servise gönderildiği ve her seferinde onarım gördüğü, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses ve şarj) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de cihazı satıcıya iadesine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları