Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Haziran 2010 Çarşamba

ismail sağcan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.06.2010
Şikâyet eden : İsmail SAĞCAN
Şikâyet edilen : Saracoğlu Bisiklet Yedek Parça ve Aksesuar Paz. San. Tic. Ltd. Şti.
Şikâyet konusu : Shimano Marka SLX Model Hidrolik Bisiklet Seti
Şikâyet tarihi : 05.04.2010
Talep : Ürünün Değiştirilmesi
Miktar : 1400,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.09.2009 tarihinde telefon yoluyla Shimano marka Hidrolik Bisiklet Seti, Gidon, Gidon Boğazı ve 64 adet Cant Teli içeren siparişi için Metin SARACOĞLU’nun banka hesabına 1400,00 TL ücret yatırdığını, 03.10.2010 tarihinde teslim edilen malzemelerin içerisinde SLX Model Rotor yerine XT Model Rotor geldiğini, ayrıca monte edilen hidrolik fren sisteminin aşırı ses çıkardığını, bu nedenle fren sistemini firmaya gönderdiğini ancak yeni gelen (onarım için giden sistemin aynısı) fren sisteminde de biniciyi rahatsız edecek ses çıkardığını, ayrıca kendisine herhangi bir fatura ya da sözleşme gönderilmediğini, bu nedenlerle ürünün değiştirilmesi ve faturalandırılmasını talep etmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 05.04.2010 tarih ve 3501 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Ancak Saracoğlu Bisiklet Yedek Parça ve Aksesuar Paz. San. Tic. Ltd. Şti. firması yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede; tüketici ile firma arasında telefon aracılığıyla sözleşme yapıldığı, tüketiciye yazılı olarak bir sözleşme ya da fatura gönderilmediği gibi 08.12.2009 tarihli Mersin 3. Noterliği vasıtasıyla Saracoğlu Bisiklet Yedek Parça ve Aksesuar Paz. San. Tic. Ltd. Şti. firmasına tüketici tarafından gönderilen ihtarnameye de bir cevap alınamadığı anlaşılmaktadır. Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’in 7. Maddesinde: “Mesafeli sözleşmenin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur.” Hükmü yer almaktadır. Ancak söz konusu mesafeli satışta tüketiciye sözleşmenin bir nüshası verilmediği anlaşılmıştır. Bu nedenlerle tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları