Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

murat kayaner

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Murat KAYANER

Şikayet edilen : MY Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.

Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu

Şikayet tarihi : 12.04.2010

Talep : Bedel İadesi.

Miktar : 588,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 28.08.2008 tarihinde satın alınan Nokia Marka Cep Telefonu alındığı tarihten beri donma, ekranda kararma nedenleri ile birçok kez servise verdiğini, yapılan parça değişimlerine rağmen halen şikayetlerinin devam ettiğini belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.04.2010 tarih ve 3681 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, verilen savunmada; ürün yeterli sayıda servise gönderilmediği, tüketicinin iade için bu şekilde talepte bulunduğunu, Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” ilgili yönetmeliğin 14.maddesinde belirtilen hallerde iade mümkün olduğunu, ancak söz konusu olayda bu durumun olmadığından dolayı tüketicinin talebinin reddine karar verilmesi gerektiği bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (açma-kapama, ekran hatası) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenle, Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 588,00 TL’yi tüketici Sebahattin İPEK’e vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları