YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Mehmet Emin ÇELİK
Şikayet edilen : Senur Elektrik Motorları San. ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Arnıca Marka elektrik süpürgesi
Şikayet tarihi : 16.02.2010
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 150.00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 31.10.2009 tarihinde satın alınan süpürgenin motorunun çalışmadığını, servise başvurduğunda servisin doğru bir şey söylemediğini, bir motorun içinden su geçmiş, bir de köpük kaçmış kullanım hatası, garantiye girmiyor dediğini, net bir şey söylemediğini, servisinden de şikayetçi olduğunu belirterek, cihazın yenisi ile değişimini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 16.02.2010 tarih ve 1720 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ Arnica marka Hydra model 5332 seri numaralı Su filitreli elektrik süpürgesi servis tarafından değiştirildiği, tüketiciye verilen elektrik süpürgesinin herhangi bir elektronik arızası ve imalat hatasından kaynaklı herhangi bir arızası da olmadığı ve herhangi bir imalat kusuru bulunmadığı anlaşılmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporunun incelenmesinden cihazın servis tarafından değiştirildiği, cihazda bir arıza olmadığı ve cihazın 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde tanımlanan ayıplı mal kapsamına girmediği anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle talebin reddi gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder