Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

ayçe erkmen


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Ayçe ERKMEN

Şikayet edilen : Avrasya Pazarlama A.Ş.

Şikayet konusu : Flavor wave Marka fırın (Mesafeli Satış)

Şikayet tarihi : 24.03.2010

Talep : Ödenilen Bedelin İadesi / sözleşmeden dönme

Miktar : 279.00 + 19.90 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ayçe ERKMEN dilekçesinde, 02.11.2009 tarihinde mesafeli satışla satın aldığı fırının kendisine Ocak 2010 tarihinde ulaştığını, gelen ürünün kırık olmasından dolayı geri yolladığını, 12.03.2010 tarihinde yeni ürün gönderdiklerini fakat yeni üründen memnun kalmadığından dolayı cayma hakkının kullanıp geri iade etmek istediğini belirtmiştir.17.03.2010 tarihinde cayma bildirimini göndermesine rağmen ürünün gelip almadıklarını ve kredi kartından hala taksitlerinin kesildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 24.03.2010 tarih ve 3131 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma yazıya cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve doyanın incelenmesinden şikayet konusunun mesafeli sözleşme hükümlerini kapsadığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 9/A-5 maddesi ile cayma hakkı süresince sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümlerin mesafeli sözleşmelere de uygulanacağı belirtilmiştir.

Kanun’un 9/A-6.maddesi ile satıcı veya sağlayıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren on gün içerisinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade temek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin süresi içerisinde cayma ihtarında bulunduğu anlaşıldığından talebin kabulü gerekmektedir. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı anlaşıldığından talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, fırın ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, fırın için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları