YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : İsmail AYAZ
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Limon marka pantolon
Şikayet tarihi : 26.03.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 46.52 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 12.02.2010 tarihinde satın alınan pantolonda ilk yıkamada beyaz çizgiler ve renk atması olduğunu belirtilerek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.03.2010 tarih ve 3179 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Pantolonun renk solması ve beyazlaşmalar şikayeti ile 03.03.2010 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 18.03.2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Handan DEMİR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, renk solması sorunu tespit edilmiştir. Kumaşın boyanmasında kullanılan boyanın yıkama, ışık, sürtünme ve ter haslığı iyi olmadığı için renginde kısa sürede solma gerçekleşmiştir. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Kumaş pantolonda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu pantolonda kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu pantolon ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu pantolon ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, pantolon için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder