Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2010 Cuma

şemsettin tekin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.06.2010
Şikayet eden : Şemsettin TEKİN
Şikayet edilen : Akdeniz Spor Malzemeleri Tekstil Turz. San. ve Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Adidas Marka Eşofman Takımı.
Şikayet tarihi : 24.03.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 79,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 19.02.2010 tarihinde satın alınan Adidas Marka Eşofman Takımında tüylenme olmasından dolayı ürünün iadesi için firmaya müracaatta bulunduğunu fakat olumsuz cevap aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 24.03.2010 tarih ve 3102 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Adidas firması tarafından verilen savunmada; tüketicinin şikayeti olan sol dizde tüylenme şikayetinin incelendiğini sorunun üretim aşaması ve/veya kullanılan malzemeden kaynaklanmadığının tespit edildiğinin bu nedenle tüketicinin talebinin ret edildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Ürün incelenmiştir. Ürün % 100 polyester kumaştan üretilmiştir. Ürün şu anki piyasanın kalite standartlarına göre değerlendirildiğinde normal kalitede üretilmiştir. Ürün tüylenme şikayeti sebebiyle incelenmeye alınmıştır. Şikayet konusu olan “tüylenme” üründe görülmüştür. Tüylenme ürünün sol diz bölgesinde ortalama 10 cm karelik bir kısımdadır. Ürünün diğer yerlerinde tüylenme veya benzeri deforme görülmemiştir, yalnız; ürün incelendiğinde tüylenmeye müsait bir kumaştan üretildiği anlaşılmıştır. Ayrıca; ürün satın alındıktan 1 ay gibi bir süre sonra Hakem Heyetine başvuruda bulunulmuştur. Ürünün firmada bekleme süreci de göz önünde bulundurulursa, bu kadar kısa bir sürede tüylenme şikayetinin olağan olmadığı düşünülmektedir. Üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan eşofman takımında sorunun kullanıcı hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu eşofman takımının ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, eşofman takımı için ödenen bedelin tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları