Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2010 Cuma

ali emre karabaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.06.2010
Şikayet eden : Ali Emre KARABAŞ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 29.04.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 818,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ali Emre KARABAŞ verdiği dilekçesinde 02.12.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 06/03/2010 tarihinde servisine verdiğini, fakat devamlı parça bekleniyor denilerek, telefonunun eline geçmediğini, iş telefonu olarak kullandığı için başka bir telefon almak zorunda kaldığından maddi ve manevi kayıp yaşadığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Teknosa İç ve Dış Tic.A.Ş. Firmasına 29.04.2010 tarihli ve 4303 sayılı yazı ile savunma istenmiştir. Firma savunmasında ürün için tedarikçi firma ile görüşüldüğü ve yapılan incelemeler neticesinde cihazın üç kere servise girdiğini, ilk servis girişinde güncel yazılım yüklendiği, ikinci servis girişinde kalibrasyonlarının yapıldığı ve güncel yazılım yüklendiği, son servis girişinde ise değişim cihazı beklendiği bilgisinin alındığından tüketicinin korunması hakkında kanun çerçevesinde müşterimizin talebine olumlu yanıt verilememediği bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; telefonun 06/03/2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 818,90 TL’yi tüketici Ali Emre KARABAŞ’ya vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları