Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

beşir şendur

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Beşir ŞENDUR

Şikayet edilen : TEKNOSA İç ve Dış Tic.A.Ş.

Şikayet konusu : INCA Marka Klavye ve mause seti.

Şikayet tarihi : 09.04.2010

Talep : Bedel İadesi

Miktar : 65,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 23.11.2009 tarihinde satın alınan INCA Marka Klavye ve mause setini bozuk olması sebebiyle Teknosa’ya 18/12/2009 tarihinde servise verdiğini ancak hiçbir şey yapılmadığını, 11/02/2010 tarihinde tekrar servise verdiğinde ürünün değiştirildiğini ancak yeni gelen üründe aynı yerden arızalı olduğu için 16/03/2010 tarihinde servise tekrar verdiğinde hiçbir değişiklik yapmadan bozuk bir şekilde iade edildiğinden, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 09.04.2010 tarih ve 3640 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürün için tedarikçi firma ile görüşüldüğü ve yapılan incelemeler neticesinde cihazın iki kere servise girdiğini, ilk servis girişinde herhangi bir sorun görülmediği, ikinci servis girişinde ise müşteri memnuniyeti adına değişimin yapıldığı bilgisinin alındığı bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu” tüketicinin ürününde herhangi çizik veya çatlaklık olmadığı ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığı, herhangi bir sıvı temasına da maruz kalmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Klavye/mause setindeki klavyenin tuş ayar gösterge letlerinin ayıplı (arızalı) olduğu yanmadığı, bu sebepten dolayı söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, söz konusu klavyede imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

16/03/2010 tarihli son teknik servis raporunda üründe hiçbir onarım yapılmadığı görülmüş ancak bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı hatası olmadığı ve arızanın imalat hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinde bendinde; Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.” hükmüne istinaden Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, klavye-mause ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, klavye-mause için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları