YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Bülent TERZİOĞLU
Şikayet edilen : Carrefoursa Sabancı Tic. Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Sinbo marka Kettle
Şikayet tarihi : 16.03.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 22,90 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 24.01.2010 tarihinde satın alınan su ısıtıcısının arızalanması üzerine onarılmak üzere 08.02.2010 tarihinde yetkili servisi olan Pınar Elektronik’e ısıtıcıyı teslim ettiğini, ancak servis ile görüşmesinde halen parça beklendiğinin bildirildiğini, yasal onarım süresi olan 30 işgünü aşıldığı halde cihaz onarılamadığını belirterek, cihaz bedelinin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 16.03.2010 tarih ve 2853 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 24.01.2010 tarihinde arızası nedeniyle onarılmak üzere servisine teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, su ısıtıcısı için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder