Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2010 Cuma

zeynep söbe

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 03.06..2010
Şikayet eden : Zeynep SÖBE
Şikayet edilen :BOYNER Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Kısas marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 06.05.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 76,16 TL

Olayın Özeti :Tüketici Zeynep SÖBE dilekçesinde; 26.01.2010 tarihinde satın alınan ayakkabının bir hafta içerisinde önü açıldığını ve boya verdiğinden firmaya gönderdiğini, firma tarafından sadece önü yapıştırılarak geldiğini, değişim yapılmadığından ödenilen bedelin iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 06.05.2010 tarih ve 4526 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Ayakkabının 14/04/2010 tarihinde tüketiciden teslim alınarak derhal firmasına gönderildiği, firmanın üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını beyan ederek tadilatının yapılarak, 25/04/2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının Mersin Üniversitesi ilgili bölümünün akademisyenlerden birinin bilirkişi olarak görevlendirilerek incelenmesi talebinde bulunmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Handan DEMİR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikâyeti olan, yanlarda açılma ve üst tokada yerinden çıkma sorunu tespit edilmiştir. Taban son zamanlarda yaygın olan preslenerek yapıştırma yöntemiyle monte edilmiştir. Ancak bu işlem sağlam bir teknikle yapılmadığı için kısa zamanda yanlarda açılma ve tabanda ayrılma gerçekleşmiştir. Üst Toka yerinden çıkmış ve deforme olmuş durumdadır. Ayrıca üst tokanın da silikonla yapıştırıldığı tespit edilmiştir ve ayakkabı giyilmeyecek kadar kötü durumdadır. Bu nedenlerden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan ayakkabıdaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ayakkabı ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ayakkabı için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları