Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Haziran 2010 Çarşamba

ahmet gültopluyan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Ahmet GÜLTOPLUYAN

Şikayet edilen : MER-PA İletişim Sistemleri Ticaret ve Sanayi Ltd.Şti.

Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu

Şikayet tarihi : 19.04.2010

Talep : Malın Değiştirilmesi

Miktar : 449,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ahmet GÜLTOPLUYAN verdiği dilekçesinde 19.01.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu ses duyulmaması ve kamera hatası arızalarından dolayı 19.04.2010 tarihine kadar üç kez servise gönderdiğini bundan dolayı değişim talebinde bulunduğunu fakat talebinin kabul edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : MER-PA İletişim Sistemleri Ticaret ve Sanayi Ltd.Şti. Firmasına yazılan 19.04.2010 tarihli ve 3871 sayılı yazıya verdiği cevapta telefonun değişimi için gerektiği kadar servise gitmediğini, telefonun farklı arızalardan servise gittiğini bu nedenden dolayı değişimim talebinin reddedildiği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; ”Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Telefonun ana kart entegre elemanının bir ucunun çalışmadığı, bu sebeple alıcı sesi tam olarak alınamadığı, telefondan cızırtılı sesler geldiği ve aynı zamanda bu arıza sebebiyle tuşlardan bazılarının da çalışmadığı anlaşılmaktadır. Bu sebeple söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır. ’’ şeklinde rapor etmiştir.

Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses duyulmaması ve kamera hatası) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır. Bilirkişi raporu ve teknik servis formlarına istinaden Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/A maddesi gereğince ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı üç kez tekrarladığından tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonunun yenisi değişimine, değişimi mümkün değil ise cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları