Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Haziran 2010 Cuma

meral ulutaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.

Karar Tarihi: 03.06.2010
Şikayet eden : Meral ULUTAŞ
Şikayet edilen : Özel Doğuş Bilgisayar San.Tic.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Casper Nirvana Notebook Bilgisayar
Şikayet tarihi : 12.05.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1.260,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Meral ULUTAŞ verdiği dilekçesinde 22.05.2008 tarihinde aldığı bilgisayarın çok fazla kullanılmadığı halde ekranının bozulduğu, servis hizmeti 30 iş günü aştığı için firma yeni bilgisayar verdiğini, ancak yeni ürünün ekranında da mavi lekeler ve çizikler olduğundan tekrar servise götürdüğünü, tamir edilip geldiğini yaklaşık 4 ay maddi ve manevi mağdur olduğunu, yeni ürün olduğu halde tamir gördüğü için bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Teknocell İletişim Firmasına 12.05.2010 tarihli ve 4757 sayılı yazı ile savunma istenmiştir. Firma savunmasında ürünün 2 defa garanti kapsamında işlem gördüğünü, Casper Teknik Servis İstanbul’a 15/02/2010 tarihli girişinde 842391 seri numaralı bilgisayarı 1500690 seri numaralı yeni bilgisayarla değiştirildiği, 22/04/2010 tarihli girişinde de müşteri memnuniyeti açısından bilgisayarın ekranı değiştirildiği bildirilmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinde, bilgisayarın iki kez servise gönderildiği, ilk servise verildiğinde ürünün değiştirildiği, ancak yeni gelen bilgisayarında ekranında arızası nedeniyle teslim aldığının ertesi günü tüketici tarafından tekrar servise verildiği ancak kendisinin talebi olmadığı halde bilgisayarın ekranının değiştirildiği anlaşılmıştır.
4822 Sayılı Kanunla Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkında kanunun 4/A maddesine göre “Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir. “ hükmü yer almaktadır.
Tüketici 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirdiği halde tüketicinin talebinin yerine getirilmediği anlaşıldığından tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 1.260,00 TL’yi tüketici Meral ULUTAŞ’a vermesi gerektiğine, karar verilmiştir.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları