YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Saim TUNÇBÜKER
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Reebok marka eşofman altı
Şikayet tarihi : 12.03.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 71.50 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.02.2010 tarihinde satın alınan ürünlerden eşofman takımının bir tanesinin (alt eşofman) alt arka kısmında deformasyon olması nedeniyle aynı gün mağazaya başvurduğunu, mağaza aracılığı ile üretici firmasına gönderildiğini ancak üretici firmasından olumsuz cevap geldiği için değişim veya bedel iadesi yapılamayacağı belirtilerek ürünün iade edildiğini, yazılı olarak ürün bedelinin iadesi için mağazaya yaptığı başvurudan da sonuç alamadığını belirtilerek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.03.2010 tarih ve 2705 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün deforme şikayeti ile 16.02.2010 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 03.03.2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Handan DEMİR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, deformasyon surunu tespit edilmiştir. Ürünün, özellikle alt parçanın arka basen ve bel, sağ cep bölgeleri, üst parçanın arka parçanın manşet bölgelerindeki örme yüzeyinde iplikler kalkmış durumdadır. Bu durum kumaşın imalatının hatalı olduğunu, örmenin yapıldığı makinenin iğnelerinde bir hata gerçekleştiğini göstermektedir. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Eşofman takımının kumaşında üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu eşofman takımında kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu eşofman takımı ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, mal için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder