Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

süreyya ünal

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.

Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Süreyya ÜNAL
Şikayet edilen : Ofisan San.ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu
: Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 04.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 475,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Süreyya ÜNAL verdiği dilekçesinde 16.01.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 16.05.2009 tarihinde servise verdiğini, yaklaşık 30 iş günü aşmasına rağmen telefonu geri alamadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Ofisan San.ve Tic. Ltd. Şti firması 04.05.2009 tarih ve 2460 sayılı yazımıza istinaden savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 16.05.2009 tarihinde firmaya verildiği, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 475,00 TL’yi tüketici Süreyya ÜNAL’a vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları