Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

huriye akın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Huriye AKIN
Şikayet edilen : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 18.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 479,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Melda Huriye AKIN verdiği dilekçesinde 07.09.2008 tarihinde aldığı cep telefonunun sürekli donma ve kapanma şikayetiyle 7 kez teknik servise verdiğini bundan dolayı iadesini talep ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Carrefour firması 18.05.2009 tarihli ve 2793 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ilgili ürünün bir yıl içinde farklı arızalardan Dolayı 15.10.2008 , 30.03.2009 , 07.04.2009 , 16.04.2009 ve 20.04.2009 tarihlerinde beş defa servise gittiği anlaşılmaktadır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/A maddesindeki ‘tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi durumunda tüketici bedel iadesi talep edebilir’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 479,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları