Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

serdal kılıç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Serdal KILIÇ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 10.06.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 410,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Serdal KILIÇ verdiği dilekçesinde, 05.09.2008 tarihinde aldığı cep telefonunun açma kapatma tuşunun çalışmadığını, bu nedenle servise verdiğini, ancak servisin ürün yapılamayacak derecede bozuktur şeklinde rapor verdiğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş. firması 10.06.2009 tarih ve 3305 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada ürünlerin satış sonrası hizmetlerini ürünün distribitörü veya üreticisi tarafından belirlenen yetkili servisler tarafından verildiğini, teknik servisten olumlu ya da olumsuz bir bilgi alamadıklarını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, 25.05.2009 tarihli teknik servis formunda ürünün tamir edilemediği bilgisi yer almaktadır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 13. maddesindeki tamir yükümlülüğünü satıcı yerine getirmediğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 410,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları