Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

ibrahim yerman

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : İbrahim YERMAN
Şikayet edilen : (Media Markt) MS İstanbul Yönetim Hizm. Ltd. Şti.
Şikayet konusu
: Acer Marka Notebook
Şikayet tarihi : 30.03.2009
Talep : Ürünün Değişimi
Miktar : 1107,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici İbrahim YERMAN verdiği dilekçesinde, 11.11.2007 tarihinde aldığı notebooku aynı arızadan 3 defa teknik servise verdiğini, ancak cihazın hala çalışmadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : (Media Markt) MS İstanbul Yönetim Hizm. Ltd. Şti. firması 30.03.2009 tarih ve 1783 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, ürünün 06.01.2009 tarihinde teknik servise geldiğinde cihazda bir sorun görülmediğini, 20.02.2009 tarihli teknik servis girişinde yine üründe bir sorun görülmemiş, ancak cihazın işletim sisteminin yenilenmesi gerektiğinin tüketiciye bildirildiğini, teknik servisin ücretsiz olarak işletim sistemi yükleme önerisinin tüketici tarafından reddedildiğini, 16.03.2009 tarihinde cihazın teknik servise yeniden geldiğini, söz konusu cihaza satın alındığı tarihten itibaren işletim sistemi yüklenmediği için sistemin yenilenmesi gerektiğinin tüketiciye iletildiğini, ancak tüketicinin fiyat teklifini kabul etmesine rağmen cihazın içindeki bilgiler silinmesin diye onarımı tekrar reddettiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Sadık KIRICI tarafından incelenmiştir. Sadık KIRICI raporunda ürünün şarj aleti uç kısmının giriş ile tam temas olmadığı durumlarda şarj almadığını, bu sebeple şarj sorunu olmadığını, açılmama probleminin donanıman değil kurulu olan sistemden kaynaklandığını, sonuç olarak üründe yapılan kontrollerde bir arızaya rastlanmadığını, sistem yeniden yüklenirse problem kalmayacağını bildirmiştir. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince ilgili notebook ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları