Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

mehmet şen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Mehmet ŞEN
Şikayet edilen : Vane Tour Tourism Travel Agency
Şikayet konusu : Tatil
Şikayet tarihi : 10.06.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 630,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Mehmet ŞEN verdiği dilekçesinde, 18.05.2009 tarihinde Antalya Kemer’de 5 Yıldızlı White Lilyum Otelde 7gece 1 gündüz olmak üzere ücretini nakit ödeyip 1 hafta tatil rezervasyonu yaptırdığını, adı geçen otele vardığında ilgili otelin kapalı olması dolayısıyla görevlinin kendisini 4 yıldızlı bir otele yerleştirdiğini, orada gönlüne göre tatil yapamadığını, ikinci gün otelden çıkmak istediğini, muhatap bulamadığını ve mağdur olduğunu bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Vane Tour Tourism Travel Agency firması 10.06.2009 tarih ve 3317 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada tüketici Mehmet ŞEN’in 630 TL’ye White Lilyum Otelde bir haftalık rezervasyon yaptırdığını; ilgili otelin kapalı olduğu anlaşıldığında tatilcileri en yakın otele yerleştirdiklerini; ancak o otelin 4 yıldızlı olması dışında özellik olarak diğer otelden bir farkının olmadığını; bu duruma hiçbir tüketicinin itiraz etmediğini; Mehmet ŞEN’in de orda bir hafta konakladığını; tüketicinin tatil dönüşü otel değişikliği sebebiyle şikayetini kendilerine ilettiğini, kendisine Eylül ayı içerisinde White Lilyum Otelde 3 gün tatil imkanı verildiğini, ama kendisinin bunu kabul etmediğini; eğer alternatif olarak sunulan 2. oteli kabul etmeyip geri dönüş yapmış olsaydı, konunun daha çabuk çözüleceğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin kabul etmediği bir otelde konaklama zorunda bırakılması, seyahat acentesinin sözleşmenin esaslı unsurlarından birini sağlayamaması sebebiyle ilgili hizmetin Paket Tur Sözleşmeleri Uygulama Usul ve Esaslarına dair yönetmeliğin 9. maddesi gereğince kanuna uygun olarak gerçekleştirilmediği ve tüketicinin mağdur edildiği düşünülmektedir. Bu nedenlerle tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, hizmet bedeli olarak alınan 630 TL nin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları