Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Ağustos 2009 Pazartesi

cafer gür

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 16.07.2009
Şikayet eden : Cafer GÜR
Şikayet edilen : Arçelik A.Ş.
Şikayet konusu : Arçelik Marka Bulaşık Makinesi
Şikayet tarihi : 18.03.2009
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 350,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Cafer GÜR verdiği dilekçesinde 15.09.2006 tarihinde aldığı bulaşık makinesinin bardakları çizdiğini ve matlaştırdığı, tüm deterjan çeşitlerini denediğini, bu nedenle teknik servisin 7-8 defa evine geldiğini ve defalarca firmanın müşteri hizmetlerini aramasına rağmen sorunun çözülemediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Arçelik A.Ş. firması 18.03.2009 tarih ve 1436 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, 28.06.2008- 13.10.2008- 13.11.2008 tarihlerinde aynı arızadan dolayı teknik servisin çamaşır makinası üzerinde onarım yaptığı teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 14/A maddesindeki ‘tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması durumunda tüketici malın ücretsiz değişimi talebinde bulunabilir’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli değerinde tüketicinin kabul edeceği bir ürünü tüketici Cafer GÜR’e vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları