Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

eylem alış

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 16.07.2009
Şikayet eden : Eylem ALIŞ
Şikayet edilen : My Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 08.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 309,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Eylem ALIŞ verdiği dilekçesinde 28.05.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu ‘görüşme esnasında kulaklıktan ses gelmesi, seste parazit olması ve görüşme sırasında telefonu kendiliğinden kapanması’ gibi şikâyetlerle 3 kez teknik servise verdiğini, ancak her defasında sorunun devam ettiğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : My Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San Ltd. Şti. firması 08.05.2009 tarih ve 2593 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, ürünün 02.05.2009 tarihinde onarımının yapılarak tüketiciye teslim edildiğini bildirmiş, ürünün bilirkişi tarafından incelenmesini talep etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede ürün bilirkişi Sadık KIRICI tarafından incelenmiştir. Sadık KIRICI raporunda, üründe tüketicinin şikâyeti olan kulaklık problemi ve cihazın görüşme esnasında kapanma problemlerine rastlanmadığını, cep telefonunda çatlak ya da darbe izi bulunmadığını, cihazda herhangi bir arızanın söz konusu olmadığını bu nedenlerle tüketicinin şikâyetinin asılsız olduğunu bildirmiştir. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince ilgili cep telefonu ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları