Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

serdar uysal

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Serdar UYSAL
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic.Ltd. Şti
Şikayet konusu : Samsung İ 900 Omnia Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 08.06.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1130,00 TL

Olayın Özeti
:Tüketici Serdar UYSAL verdiği dilekçesinde almış olduğu dokunmatik ekran cep telefonunun kullanım sürecinde ekranın sol üst köşesinde , en sık kullanılan başlat menüsü kısmında kalemin dokunduğu yerde kalemin yapısının sert oluşundan dolayı çukurlaşma olduğunu belirtmiştir.Bu arızdan dolayı ürünü yetkili firmaya verdiklerini ve firma tarafından kendisine arızanın garanti kapsamı dışında olduğunu ve tamir karşılığı kendisinden para talep ettiklerini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic.Ltd. Şti. firması 08.06.2009 tarih ve 3220 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, söz konusu cihazdaki sorunun tüketicinin hatalı kullanımından kaynaklandığını ücretsiz olarak onarım veya değişim yoluna gidilemeyeceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede , ürünün arızalı olduğu ve kalemin ürüne zarar verdiği servis raporundan anlaşılmıştır.Ayrıca servis formunda sorunun kullanılan kalemin sertliğinden kaynaklandığını kabul edildiği görülmüştür. Bu nedenle 4077 sayılı kanunun 4. maddesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 1130,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları