Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

aysel yüceer

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Aysel YÜCEER
Şikayet edilen : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Televizyon (LCD)
Şikayet tarihi : 17.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1199,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Aysel YÜCEER verdiği dilekçesinde 30.01.2007 tarihinde aldığı televizyonu kendi kendine açılıp kapanıyor şikayetiyle ocak 2008 tarihinde yetkili servise götürdüğünü bir hafta sonra parçası olmadığı bilgisi ile tamir olmadan iade edildiğini , tekrar servise verdiğini 24.01.2009 tarihinde tamir edildi bilgisi ile iade edildiğini fakat aynı arızanın tekrar etmesi nedeniyle firmaya tekrar başvurduğunu fakat ürünü henüz geri alamadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Carrefour firması 17.04.2009 tarih ve 2203 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 03.01.2009 , 21.03.2009 tarihlerinde kendiliğinden açılıp kapanma şikayetiyle servise verildiği , son servise gidişinde ürün 29 iş gününde tamir edilip 24.04.2009 tarihinde tüketiciye teslim edildiği anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin red edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları