YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 16.07.2009
Şikayet eden : Selda KURNAZ
Şikayet edilen : My Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 07.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1040,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici Selda KURNAZ verdiği dilekçesinde 09.02.2009 tarihinde cep telefonunu aldıktan 8 gün sonra teknik servise verdiğini, bununla birlikte telefonu 3 ay içinde 3 kez servise verdiğini, sesin karşıdan gelmeme arızasının da devam ettiğini bildirmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : My Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti. firması 07.05.2009 tarih ve 2531 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, telefonun 30.04.2009 tarihinde onarımının yapılarak tüketiciye verildiğini bildirmiş, cihazın bilirkişi tarafından incelenmesini talep etmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Sadık KIRICI tarafından incelenmiştir. Sadık KIRICI raporunda telefonda çatlak ve darbe izi bulunmadığını ayrıca telefonun elektronik devresinde oksitlenme olmaması sebebiyle sıvı temasına maruz kalmadığını bu nedenlerle üründe tüketiciden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirmiştir. Ürünün alındıktan 8 gün sonra teknik servise verilmesi sebebiyle 4077 Sayılı Kanun’un 4. maddesindeki ‘tüketici malın teslimi tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesi isteme hakkına sahiptir’ cümlelerine istinaden ilgili cep telefonu ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 1040,00 TL’yi tüketici Selda KURNAZ’a vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
18 Ağustos 2009 Salı
selda kurnaz
Etiketler:
16.07.2009,
cep telefonu,
kabul,
karar,
my murat yüksekbaş iletişim,
nokia,
tüketici şikayetleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Ağustos
(138)
- ziya uncu
- zeki sinan doğan
- ümran yiğit
- türkan gündinç
- turgut erman
- süreyya ünal
- süleyman çay
- sevgi varol
- sertaç ergün
- serdar uysal
- serdal kılıç
- sercan yarsuvat
- sema yenilmez
- sabahat cemri
- rukiye özlem çakmakçı (kahraman)
- remziye dirici
- özçelikhan yıldırım
- nihat peker
- neriman erman
- mustafa özver
- murat koç
- melda nur kaplan
- mehmet yıldız
- mehmet şen
- mehmet sadık inel
- mehmet öztaş
- mehmet lütfi tanrısever
- mehmet gözütok
- mehmet nuri turanlı
- levent yiğit
- kerem sezer
- kenan eriş
- kamer varlı
- ismail sağcan
- ibrahim yerman
- ibrahim aritürk
- hüseyin şah
- huriye tuğçe öktem
- huriye akın
- hayriye aslan
- haydar günay
- hanım yabalak
- fırat kızartıcı
- fidan alacabek
- feray akkaş
- fehime aygün
- esme özbay
- erdoğan günal (avea iletişim hizm. a.ş. vekili)
- emine yasemin kuyumcu
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem Hey...
- ece mısır
- dilber akgül
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- çiğdem kaptan
- çağdaş yıldırım
- cuma ilter
- aysel yüceer
- ayhan topak
- aydın altay
- ali koca
- akın göldağı
- ahmet özgür yılmaz
- afet özcan
- adnan coşkun
- arzu özlüer hunt
- seyhan sahillioğlu
- seval bilgin
- servet adaş
- serap kaya
- onur özdamar
- nurcan hazımoğlu
- nahide ceylan
- mustafa sarı
- mustafa gündoğdu
- mustafa aktay
- murat tenik
- murat tat
- murat demirtaş
- muhittin çelebi
- ismet yılmaz
- ilhan çiçek
- feridun cemaligil
- Başlık yok
- Başlık yok
- Başlık yok
- fatma korkmazer
- faruk atlı
- emin ülker
- elif karakurum
- duygu uzunsöz
- deniz ünal
- çiğdem payas
- berat irez
- ayten şimşek
- ahmet duyan
- abuzer yıldız
- yasemin aydoğan
- ümit kızılok
- ümit kızılok
-
▼
Ağustos
(138)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder