Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

18 Ağustos 2009 Salı

turgut erman

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Turgut ERMAN
Şikayet edilen : İnternational Klima ve Mühendislik A.Ş.
Şikayet konusu : Klima
Şikayet tarihi : 05.03.2009
Talep : Ürünün Değişimi
Miktar : 579,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Haydar GÜNAY verdiği dilekçesinde, 26.08.2008 tarihinde aldığı klimanın montajından bir gün sonra klimada arıza olduğunu firmaya bildirdiğini, ancak 15.12.2008 tarihinde teknik servisin geldiğini, teknik servisin incelemesinde sensor grubunda arıza olduğu ve değişmesi gerektiğini, 09.01.2009 da tekrar montaj yapıldığını, lakin bir gün sonra arızanın devam ettiğini anladığını, daha sonra klimanın elektronik devre kartının eski ve tamir görmüş olduğunu fark ettiğini, 15.01.2009 tarihinde elektronik devre kartının değiştirildiğini, ancak arızanın hala devam ettiğini ve bu arıza dolayısıyla son üç aydır çok yüksek elektrik faturaları geldiğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : İnternational Klima ve Mühendislik A.Ş. firması 05.03.2009 tarih ve 1141 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, ısıtma konumunda fanın bir süre daha çalışma prensibi piyasadaki diğer klima cihazlarında da geçerli olduğunu, müşteri memnuniyeti sağlanması adına cihazın 31 derecede değil de sensöre konan bir direnç ile daha yüksek bir gaz sıcaklığı değerinde fanın durması sağlandığını, normalde üründe bir sorun olmamasına rağmen tüketiciye yardımcı olunmak amacıyla direnç uygulaması yapıldığını, tüketicinin iddia ettiği gibi elektronik devre kartının eski olmadığını, marketten alındığı şekliyle ürüne monte edildiğini, ayrıca tüketicinin cihaza teknik servis müdahalesi dışında müdahale ettiğini, ayrıca klimadan kaynaklanan elektrik tüketiminin normal olduğunu, sonuç bahsi geçen klimanın genel çalışma prensibine uygun çalıştığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürün bilirkişi Alpaslan SONDOĞAÇ tarafından incelenmiştir. Alpaslan SONDOĞAÇ raporunda, tüketicinin şikayeti olan’split klima otomatiğe girdiğinde iç ünite çalışmaya devam ediyor’ şikayetinin klimanın çalışma prensiplaerinden biri olduğunu, satıcının savunma yazısındaki ibrelerin ve teknik detayların tamamen doğru olduğunu alınan split klimanın A sınıfı veya inverter bir klima olmadığı için elektrik faturalarının yüksek gelmesinin normal olduğunu bildirmiştir. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince ilgili klima ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.


Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları