YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 30.07.2009
Şikayet eden : Onur ÖZDAMAR
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş.
Şikayet konusu : Philips Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 20.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 170,05 TL
Olayın Özeti : Tüketici Onur ÖZDAMAR verdiği dilekçesinde 16.10.2008 tarihinde Teknosa mağazasından satın aldığı cep telefonunu aldıktan sonra 13.04.2009 tarihinde servise verdiğini ve 30 iş günü geçmesine rağmen telefonunu geri alamadığını belirtmiştir bundan dolayı bedel iadesi talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Teknosa firması 20.05.2009 tarihli ve 2820 sayılı yazımıza istinaden verdiği yazıda şikâyetçi Onur ÖZDAMAR’ın Philips marka cep telefonu için tedarikçi firma ile görüşüldüğünü ve yapılan inceleme sonucunda cihazın iki defa servise gittiğini, ilk servis girişinde yazılım güncelleme yapıldığını, son servis girişinde ise ana kart değişimi yapıldığı bilgisi alındığını belirtmiştir. Firma ayrıca yazılım güncelleme işlemi tedarikçi firma ve yetkili servisleri tarafından bir arıza/ayıp olarak değerlendirilemeyeceği yazılım güncelleme işleminin cihaza yeni bir versiyon yüklenmesi anlamına geldiğini belirtip tüketicinin talebinin kabul edilemeyeceğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 13.04.2009 tarihinde firmaya verildiği, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 170,05 TL’yi tüketici Onur ÖZDAMAR’a vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
18 Ağustos 2009 Salı
onur özdamar
Etiketler:
30.07.2009,
cep telefonu,
kabul,
karar,
philips,
teknosa,
tüketici şikayetleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Ağustos
(138)
- ziya uncu
- zeki sinan doğan
- ümran yiğit
- türkan gündinç
- turgut erman
- süreyya ünal
- süleyman çay
- sevgi varol
- sertaç ergün
- serdar uysal
- serdal kılıç
- sercan yarsuvat
- sema yenilmez
- sabahat cemri
- rukiye özlem çakmakçı (kahraman)
- remziye dirici
- özçelikhan yıldırım
- nihat peker
- neriman erman
- mustafa özver
- murat koç
- melda nur kaplan
- mehmet yıldız
- mehmet şen
- mehmet sadık inel
- mehmet öztaş
- mehmet lütfi tanrısever
- mehmet gözütok
- mehmet nuri turanlı
- levent yiğit
- kerem sezer
- kenan eriş
- kamer varlı
- ismail sağcan
- ibrahim yerman
- ibrahim aritürk
- hüseyin şah
- huriye tuğçe öktem
- huriye akın
- hayriye aslan
- haydar günay
- hanım yabalak
- fırat kızartıcı
- fidan alacabek
- feray akkaş
- fehime aygün
- esme özbay
- erdoğan günal (avea iletişim hizm. a.ş. vekili)
- emine yasemin kuyumcu
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem Hey...
- ece mısır
- dilber akgül
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- çiğdem kaptan
- çağdaş yıldırım
- cuma ilter
- aysel yüceer
- ayhan topak
- aydın altay
- ali koca
- akın göldağı
- ahmet özgür yılmaz
- afet özcan
- adnan coşkun
- arzu özlüer hunt
- seyhan sahillioğlu
- seval bilgin
- servet adaş
- serap kaya
- onur özdamar
- nurcan hazımoğlu
- nahide ceylan
- mustafa sarı
- mustafa gündoğdu
- mustafa aktay
- murat tenik
- murat tat
- murat demirtaş
- muhittin çelebi
- ismet yılmaz
- ilhan çiçek
- feridun cemaligil
- Başlık yok
- Başlık yok
- Başlık yok
- fatma korkmazer
- faruk atlı
- emin ülker
- elif karakurum
- duygu uzunsöz
- deniz ünal
- çiğdem payas
- berat irez
- ayten şimşek
- ahmet duyan
- abuzer yıldız
- yasemin aydoğan
- ümit kızılok
- ümit kızılok
-
▼
Ağustos
(138)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder