YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 13.08.2009
Şikayet eden : Sercan YARSUVAT
Şikayet edilen : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 10.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 344,25 TL
Olayın Özeti : Tüketici Sercan YARSUVAT verdiği dilekçesinde 05.07.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu kendiliğinden kapanma şikâyeti ile 5 kez teknik servise verdiğini ancak arızanın devam ettiğini bildirmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş. firması Akdeniz Kaymakamlığı’nın savunma istemi yazısına verdiği 496/825 sayılı yazıda ilgili firmanın satıcı olduğu teknik servis hizmeti vermeye yetkili olmadığını, ürünün çok defa servise girmiş olmasının iade veya değişim için gerekli şartları sağladığı anlamına gelmediğini, malın servis istasyonunda gördüğü işlemlerden dolayı ithalatçının sorumlu olacağını bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ilgili ürünün aynı arızalardan 23.12.2008- 09.01.2009- 04.02.2009 tarihlerinde teknik servis tarafından elektronik parça değişimi yapılarak onarımının yapıldığı ilgili formlardan anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/a maddesindeki ‘tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması durumunda tüketici bedel iadesi talebinde bulunabilir’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 344,25 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
18 Ağustos 2009 Salı
sercan yarsuvat
Etiketler:
13.08.2009,
bimeks,
cep telefonu,
kabul,
karar,
nokia,
tüketici şikayetleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Ağustos
(138)
- ziya uncu
- zeki sinan doğan
- ümran yiğit
- türkan gündinç
- turgut erman
- süreyya ünal
- süleyman çay
- sevgi varol
- sertaç ergün
- serdar uysal
- serdal kılıç
- sercan yarsuvat
- sema yenilmez
- sabahat cemri
- rukiye özlem çakmakçı (kahraman)
- remziye dirici
- özçelikhan yıldırım
- nihat peker
- neriman erman
- mustafa özver
- murat koç
- melda nur kaplan
- mehmet yıldız
- mehmet şen
- mehmet sadık inel
- mehmet öztaş
- mehmet lütfi tanrısever
- mehmet gözütok
- mehmet nuri turanlı
- levent yiğit
- kerem sezer
- kenan eriş
- kamer varlı
- ismail sağcan
- ibrahim yerman
- ibrahim aritürk
- hüseyin şah
- huriye tuğçe öktem
- huriye akın
- hayriye aslan
- haydar günay
- hanım yabalak
- fırat kızartıcı
- fidan alacabek
- feray akkaş
- fehime aygün
- esme özbay
- erdoğan günal (avea iletişim hizm. a.ş. vekili)
- emine yasemin kuyumcu
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem Hey...
- ece mısır
- dilber akgül
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- çiğdem kaptan
- çağdaş yıldırım
- cuma ilter
- aysel yüceer
- ayhan topak
- aydın altay
- ali koca
- akın göldağı
- ahmet özgür yılmaz
- afet özcan
- adnan coşkun
- arzu özlüer hunt
- seyhan sahillioğlu
- seval bilgin
- servet adaş
- serap kaya
- onur özdamar
- nurcan hazımoğlu
- nahide ceylan
- mustafa sarı
- mustafa gündoğdu
- mustafa aktay
- murat tenik
- murat tat
- murat demirtaş
- muhittin çelebi
- ismet yılmaz
- ilhan çiçek
- feridun cemaligil
- Başlık yok
- Başlık yok
- Başlık yok
- fatma korkmazer
- faruk atlı
- emin ülker
- elif karakurum
- duygu uzunsöz
- deniz ünal
- çiğdem payas
- berat irez
- ayten şimşek
- ahmet duyan
- abuzer yıldız
- yasemin aydoğan
- ümit kızılok
- ümit kızılok
-
▼
Ağustos
(138)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder