YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 16.07.2009
Şikayet eden : Ramazan DAYAN
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama Mustafa Koray Dölek Cep Telefonu Sat. Ev Eşyaları Tic.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 14.05.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 275,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici Ramazan DAYAN verdiği dilekçesinde 28.05.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 24.03.2009 tarihinde Dölek Pazarlama Mustafa Koray Dölek Cep Telefonu Sat. Ev Eşyaları Tic. firmasına verdiğini, yaklaşık 50 günlük bir zaman geçtiği halde telefonun akıbeti ile ilgili bir sonuç alamadığını bildirmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Dölek Pazarlama Mustafa Koray Dölek Cep Telefonu Sat. Ev Eşyaları Tic. firması 04.05.2009 tarih ve 2723 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, telefonun dış kapağında soyulma olması ve tuşlarının bazen basmaması nedeniyle teknik servise gönderildiğini, telefonun bütün arızalarının yapıldığını, ancak kapakta soyulma probleminin tüketicinin hatasından kaynaklandığını, telefonun hali hazırda çalışır durumda kendilerinde olduğunu bildirmiş ve soyulma probleminin bilirkişi tarafından incelenmesini talep etmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 24.03.2009 tarihinde firmaya verildiği, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 275,00 TL’yi tüketici Ramazan DAYAN’a vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
18 Ağustos 2009 Salı
ramazan dayan
Etiketler:
16.07.2009,
cep telefonu,
dölek pazarlama,
kabul,
karar,
Samsung,
tüketici şikayetleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Ağustos
(138)
- ziya uncu
- zeki sinan doğan
- ümran yiğit
- türkan gündinç
- turgut erman
- süreyya ünal
- süleyman çay
- sevgi varol
- sertaç ergün
- serdar uysal
- serdal kılıç
- sercan yarsuvat
- sema yenilmez
- sabahat cemri
- rukiye özlem çakmakçı (kahraman)
- remziye dirici
- özçelikhan yıldırım
- nihat peker
- neriman erman
- mustafa özver
- murat koç
- melda nur kaplan
- mehmet yıldız
- mehmet şen
- mehmet sadık inel
- mehmet öztaş
- mehmet lütfi tanrısever
- mehmet gözütok
- mehmet nuri turanlı
- levent yiğit
- kerem sezer
- kenan eriş
- kamer varlı
- ismail sağcan
- ibrahim yerman
- ibrahim aritürk
- hüseyin şah
- huriye tuğçe öktem
- huriye akın
- hayriye aslan
- haydar günay
- hanım yabalak
- fırat kızartıcı
- fidan alacabek
- feray akkaş
- fehime aygün
- esme özbay
- erdoğan günal (avea iletişim hizm. a.ş. vekili)
- emine yasemin kuyumcu
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem Hey...
- ece mısır
- dilber akgül
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- çiğdem kaptan
- çağdaş yıldırım
- cuma ilter
- aysel yüceer
- ayhan topak
- aydın altay
- ali koca
- akın göldağı
- ahmet özgür yılmaz
- afet özcan
- adnan coşkun
- arzu özlüer hunt
- seyhan sahillioğlu
- seval bilgin
- servet adaş
- serap kaya
- onur özdamar
- nurcan hazımoğlu
- nahide ceylan
- mustafa sarı
- mustafa gündoğdu
- mustafa aktay
- murat tenik
- murat tat
- murat demirtaş
- muhittin çelebi
- ismet yılmaz
- ilhan çiçek
- feridun cemaligil
- Başlık yok
- Başlık yok
- Başlık yok
- fatma korkmazer
- faruk atlı
- emin ülker
- elif karakurum
- duygu uzunsöz
- deniz ünal
- çiğdem payas
- berat irez
- ayten şimşek
- ahmet duyan
- abuzer yıldız
- yasemin aydoğan
- ümit kızılok
- ümit kızılok
-
▼
Ağustos
(138)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder