Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Eylül 2010 Çarşamba

ahmet ayas

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 29.07.2010
Şikayet eden : Ahmet AYAS
Şikayet edilen : (Media Markt) MS İstanbul İç ve Dış Tic.Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 06.05.2010
Talep : Bedelin İadesi
Miktar : 609,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, 13.07.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu iç ekranında çizik olması nedeniyle yetkili teknik servise verdiğini, ancak 36 gün sonra alabildiği cep telefonunda sıvı teması olduğu yönünde cevap aldığını, telefonun hiçbir şekilde sıvı teması olmadığından bedel iadesini istediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 06.05.2010 tarih ve 4524 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Ancak firma yazımıza cevap vermemiştir.
.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi)bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonun ekranında bazı piksellerin arızalı olduğu, bu arızadan dolayı ekranın lekeli göründüğü, söz konusu üründe imalat hartasından kaynaklı elektronik (ekran=display) arızası bulunduğundan cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.“ şeklinde rapor vermiştir.

Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihaz 18.03.2010 ve 14.04.2010 tarihlerinde tüketici tarafından teknik servise verildiği anlaşılmıştır. Ayrıca bilirkişi Mehmet ZİLE raporunda, cihazda imalat kusuru (ekran arızası) bulunduğunu bildirmiştir. Yapılan incelemede Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesinde sözü geçen; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir” hükmündeki şartların sağlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle, tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları