Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

filiz kozanlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Filiz KOZANLI
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nikon marka digital fotoğraf makinası
Şikayet tarihi : 08.06.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 273,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 13.05.2010 tarihinde satın alınan fotoğraf makinesinin ikinci gün bozulduğunu, firmaya müracaatta bulunduğunu mağazadan kendisine verilen cevapta ürünün oksitlenmeye bağlı olarak pilinin aktığının, servisten alınan bilgiyle ürünün 180.00 TL karşılığında onarılacağının kendisine söylendiğini, kendisinin bu rakamı çok bulduğunu bu nedenle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 08.06.2010 tarih ve 6433 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Söz konusu üründe yapılan incelemede; Dijital Fotoğraf Makinasında herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığı, elektronik devresinde oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve elektronik devresinde yapılan incelemelerimde elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Dijital Fotoğraf Makinası anakart entegre elemanın üç ucundaki temassızlık nedeni ile açılmadığı (çalışmadığı) anlaşılmaktadır. Bu sebeple söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, Dijital Fotoğraf Makinasının imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve servis raporundan tüketici 30 gün içinde ayıbı satıcıya bildirdiğini anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Mal için ödenilen bedelin tüketiciye iadesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün satıcı tarafından değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenilen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları