Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Eylül 2010 Cuma

özlem özcan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 29.07.2010
Şikayet eden : Özlem Özcan
Şikayet edilen : Elvanlar Tekstil Kuyumculuk Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Çekyat Örtüsü
Şikayet tarihi : 18.06.2010
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 171,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 20.03.2010 tarihinde oturulan kısımdaki renklerin solması nedeniyle firmaya verdiğini firma tarafından para iadesi yapacaklarını söyledikleri, ancak götürdükten 5 gün sonra üründe kusur bulamadıklarını, parayı iade edemeyeceklerini söylediklerini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 18.06.2010 tarih ve 5987 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürün inceleme uzmanları tarafından incelemede ürünün satışı yapılırken aynı top seri kumaştan yapıldığı halde solmanın sadece tek bir örtüde olmasının dikkat çekici olduğunu, kumaşı temin edilen firma elemanları inceleme yapıldığında ürünün kirli olduğu gözlemlendiği bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; “Coton ve polyester iplikten dokunarak üretilen üründe, renk solması görülmüştür.Kumaş dokumasında ortalama % 40 oranında kullanılmış olan polyester (naylon) iplik; yapısı itibari ile renk değişimine uğramayan bir iplik çeşididir. Kumaşın kalan ortalama % 60 lik kısmı coton iplikten üretilmiştir. Coton iplik yapısı itibariyle yüksek ısıya dayanıklı bir ipliktir. Bu nedenle üründe oluşan solmanın yıkamadan kaynaklı olmadığı düşünülmektedir. Ayrıca üründe oluşan solma; yıkamadan kaynaklı olmuş olsa dahi; ürün üretimi sırasında ürünün kullanım etiketi ürün üzerinde bulundurulmalı ve tüketici ürünü nasıl kullanacağı hakkında bilinçlendirilmelidir. Ürün incelendiğinde üzerinde herhangi bir etikete rastlanmamıştır. Yapılan inceleme sonucu; üründe oluşan solmanın üretim sırasında kullanılan boyanın yeterli kalitede kullanılmamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu çekyat örtüsünde üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu olan çekyat örtüsünün ayıplı mal olarak kabul edildiğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları