Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Eylül 2010 Çarşamba

ayşen demir

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 29.07.2010
Şikayet eden : Ayşen DEMİR
Şikayet edilen : My Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 21.06.2010
Talep : Bedelin İadesi
Miktar : 855,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, 19.05.2009 tarihinde satın aldığı cep telefonunu 3-4 kez teknik servise verdiğini, telefondaki arızaların giderilemediğini, her konuşmadan sonra kendiliğinden kapandığını ve ekranda görüntü gittiğini, bu olayların günde en az 20 kez meydana geldiğini, en son servise verişinin üzerinden uzun bir süre geçmesine rağmen hala ürünün teslim edilmediğini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 21.06.2010 tarih ve 6001 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Satıcı firma verdiği savunmada cihazın değişim beklediğini bildirmiştir.
.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede 07.05.2010 tarihinde ürünün teknik servise verildiği ve şikayet tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği, buradan hareketle ürünün 30 işgünü sonucunda tamir edilemediği anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesinde “Malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür.” hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları