Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Eylül 2010 Perşembe

meral ateş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 29.07.2010
Şikayet eden : Meral ATEŞ
Şikayet edilen : AL-TEL Toptan ve Perakende Kontör Cep TelefonuTic.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu (İmei N0: 358028033538975)
Şikayet tarihi : 06.07.2010
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 380,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 28.06.2010 tarihinde alınan cep telefonunun arızalı olduğunu aynı gün fark ederek firmaya götürdüğünü, firma tarafından format atıldığını, fakat sorunun giderilmediğini, cep telefonun servise gitmesi gerektiğini, kendisinin de yeni alınan telefonun ilk günden servise gitmesini istemediğini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 06.07.2010 tarih ve 6543 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün Telpa, Başarı, ve Samsung yetkili servislerinin hiçbirine girişi gözükmediği, tüketicinin cihaz değişimi veya bedel iadesi için cihazın yetkili servislerden birine giriş yapması ve servisin arızayı görmesi gerektiğinden şikayetin reddedilmesini istediğini bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Yrd.Doç.Dr.Mehmet ZİLE bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda;“ Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığı, telefonda oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonundaki titreşim sargılarının arızalı olması sebebiyle titreşim özelliğinin çalışmadığı, sorunun hala devam ettiği anlaşıldığından cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu telefonda üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu olan telefonun ayıplı mal olarak kabul edildiğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları