Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

6 Eylül 2010 Pazartesi

müzeyyen bayram

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 12.08.2010
Şikayet eden : Müzeyyen BAYRAM
Şikayet edilen : Çukurova Teks. Day. Tük. Ve Ambalaj. Malz. Tic. San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia 3600 Slide Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 09.07.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 600.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 18.02.2010 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana aynı arızadan dolayı üç defa servise gönderdiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 09.07.2010 tarih ve 6683 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada cihazın kendiliğinden kapanma, ekran görüntü ve aydınlatma, kızak mekanizma ses hatalarından dolayı yetkili servise gönderildiğini ve cihaza mekanik onarım yapıldığını ayrıca garanti kapsamında işlem gören cihazda, servis formunda ”problemin bataryadan kaynaklanıyor olabileceği ve arızanın devamı durumunda bataryanın da gönderilmesi” talep edilmiş, arızanın devamı durumunda cihaz bataryası ile değişim talebi ile sevk edileceği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 05.04.2010 – 26.04.2010 ve 07.06.2010 tarihlerinde kendi kendine kapanma şikayetleriyle servise gittiğini ve cihaza tamir yapıldığı görülmüştür. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (kendi kendine kapanma) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları