Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Eylül 2010 Pazartesi

murat yıldırım

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 26.08.2010
Şikayet eden : Murat YILDIRIM
Şikayet edilen : Rodi Giyim San. ve .Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Rodi Marka Pantolon
Şikayet tarihi : 20.07.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 29,99 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 20.06.2010 tarihinde satın alınan Rodi marka pantolonun bir kez yıkanmasına rağmen ağ kısmında renk solması oluştuğunu bundan dolayı bedel iadesi için mağazaya müracaatta bulunduğunu fakat olumsuz cevap aldığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 20.07.2010 tarih ve 6988 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ Tüketicinin Rodi Mağazasından aldığı Rodi marka pantolonda renk solması olup olmadığı konusu incelenmiştir. % 100 coton iplikten dokunarak üretilen üründe, renk solması görülmüştür. Üründe görülen renk solması; ürünün ağ kısmında oluşmuştur. Pamuklu kumaşlarda zamanla sürtünmeden dolayı solma olması mümkündür. Ancak; ürün satın alındığı tarihten 1 ay sonra firmaya gönderilmiştir. Bir ürünün, sürtünmeye maruz kalmış olsa bile 1 ay gibi kısa bir sürede solması olağan değildir. Ayrıca üründe tüylenmeler görülmüştür. Tüylenme; kumaş dokumasında kullanılan ipliklerin ince dokularının parçalanıp dış yüzeye çıkması sonucu oluşmuştur. Ürün etiketinde bulunan yıkama talimatına göre ürün 30 derecede elde yıkanması gerekmektedir. Ürün makineye atılıp yıkanmış olsa dahi; meydana gelen solmanın meydana gelmesi olağan olmadığı görülmüştür, bu solmanın üretim sırasında kullanılan boyanın yeterli kalitede kullanılmadığından meydana geldiği düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan söz konusu üründeki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları