Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

3 Eylül 2010 Cuma

duygu akmanlar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 12.08.2010
Şikayet eden : Duygu AKMANLAR
Şikayet edilen : Merit Pazarlama Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Noki N 73 Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 16.07.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 479,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.08.2008 tarihinde satın alınan Nokia Marka Cep Telefonunu çeşitli şikayetlerden dolayı cihazı 6 kez servise verildiğini, arızaların giderilemediğini ayrıca cihazın üretimden kaldırıldığının bilgisinin kendisine verildiğinden bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 16.07.2010 tarih ve 6886 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; söz konusu cihazın kilitlenme, donma, kamera hatası ve açılmama şikayetlerinden servise geldiğini, bunlardan bir kez merkez servise sevke edildiğini, diğer arızalarda garanti kapsamında tamir edildikten sonra tüketiciye teslim edilen cihazın en son 08/07/2010 tarihinde mekanik onarım yapıldıktan sonra cihaz kullanıcıya teslim edildiğini, arızanın devamı durumunda ürünün değişim talebi ile sevk edileceğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 09.02.2009 tarihinde (power) – 01.07.2009 tarihinde (power) – 13.08.2009 tarihinde (power) – 23.04.2010 tarihinde (kamera hatası, power, kilitleniyor) – 23.04.2010 tarihinde (msj almıyor, cihaz donuyor, kendiliğinden kapanıyor)- 02.07.2010 tarihinde (kamera çalışmıyor, power, kilitleniyor) arızalarından servise verildiği ve tamir edildiği anlaşılmış olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (power) ikiden fazla tekrarladığı, farklı arızaları dörtten fazla meydana geldiği ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları