Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Eylül 2010 Çarşamba

hatice ayla sayın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 29.07.2010
Şikayet eden : Hatice Ayla SAYIN
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia N79 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 16.06.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 678.90 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 12.05.2009 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana aynı arızadan dolayı 3 kez servise verildiğini, arızanın halen devam ettiğini ve para iadesi talebinde bulunduğunu belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 16.06.2010 tarih ve 5882 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Bu doğrultuda tedarikçi firma ile görüşüldüğünü ürünün ilk olarak ekran problemi nedeniyle servise girdiği mekanik parça değiştirilerek onarımının yapıldığını ikinci olarak HK yuvası bozuk ekranda renk değişimi oluyor şikayeti ile servise girdiği ve elektronik parça değişimi yapıldığı bilgisinin alındığını ve bu nedenlerden dolayı müşterinin talebine olumlu yanıt verilemediğini belirtmiştir.
.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 19.10.2009-02.12.2009 ve 13.04.2010 tarihlerinde ekran hatası veriyor arızasından dolayı servise gittiğini, bunların tamamında mekanik onarım yapıldığı görülmüştür. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (Ekran hatası) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları